3 stycznia 2019

Lista filmów wg Esther Perel


Podziel się ze znajomymi

Amerykańska terapeutka par Esther Perel (jej wykład  patrz w Tutaj) sporządziła dwie listy filmów, które obrazują bogactwo  relacji erotycznych. Od klasyki po najnowsze obrazy, od Hollywoodu po niszowe kino izraelskie.  Pierwsza dotyczy niejasności pożądania, druga – miłości, seksu i niewierności. Kilka tytułów się powtarza, ale oglądania zapewne na długo nie zabraknie.

 

 

Niejasność pożądania

21 gramów — reż. Alejandro Gonzales Inarritu (2003) (Mexico)

9 i 1/2 tygodnia — reż. Adrian Lynn (1986) ( USA)

40 dni i 40 nocy – reż. Michael Lehmann (2002) (US)

500 dni miłości – reż. Marc Webb (2009) (US)

Adam – reż. Max Mayer (2009) (US)

Aviva My Love – reż. Shemi Zarhin (2006) (Israel)

Biały pałac – reż. Luis Mandoki (1990) (USA)

Bliscy nieznajomi — reż .Patrice Leconte (2004) (France)

Blue Valentine – reż. Derek Cianfrance (2010) (USA)

Całując Jessicę Stein – reż. Charles Herman-Wurmfeld (2001) (US)

Camille Claudel – reż. Bruno Nuytten (1988) (France)

Casanova – reż. Lasse Hallstrom (2005 ) (US)

Chleb i tulipany – reż. Silvio Soldini (2000) (Italy)

Czerwone trzewiki – reż. Michael Powell (1948) (USA)

Daleko od niej – reż. Sarah Polley (2006) (US)

David i Lisa – reż. Frank Perry (1962) (US)

Despabilate Amor (aka Wake Up, Love) – reż. Eliseo Subiela (1996) (Argentina)

Distortion – reż. Haim Bouzaglo (2005) ( Israel)

Dirty Filthy Love – reż. Adrian Shergold (2004) (UK)

Dom na końcu świata – reż. Michael Mayer (2004) (US)

Don Juan de Marco — reż. Jeremy Leven (1994) USA

Drżące ciało – reż. Pedro Almodovar (1997) (Spain)

Drzwi w podłodze – reż. Tod Williams (2004) (USA)

Dwoje do poprawki (Hope Springs) – reż. David Frankel (2012) (USA)

Dzikie trzciny – reż. Andre Techine (1994) ( France)

Gabrielle — reż. Patrice Chereau (2005) (France)

Gia – reż. Michael Cristofer (1998) (US)

Głęboko, prawdziwie, do szaleństwa — reż. Anthony Minghela (1997) (UK)

Gra pozorów — reż. Neil Jordan (1992) (UK)

Gra w serca – reż. Willard Carrol (1998) (US)

Grzeszna miłość (Original Sin) – reż Michael Cristofer (2001) (US)

Hamam – łaźnia turecka (Steam) – reż. Ferzan Ozpetek (1997) (Turkey)

Head On — reż. Anna Kokinos (1998) (Germany)

Henry i June – reż. Philip Kaufman (1990) (US)

Historia przemocy- reż. David Cronenberg (2005) (USA)

Intymność — reż. Patrice Chereau (2001) (France)

I twoją matkę też — reż. Alfonso Cuaron (2001) (Mexico)

I żyli długo i szczęśliwie (Ils se marrierent et eurent beaucoup d’enfants) — reż. Yvan Attal (2004) (France)

Inwazja barbarzyńców – reż. Denys Arcand (2003) (France)

Jaja (Les Valseuses) — reż. Bertrand Blier (1974) (France)

Jestem miłością – reż. Luca Guadagnino (2009) (Italy)

Klub Exotica (Exotica) – reż. Etom Egoyan (1994) (Canada)

Kocha, lubi, szanuje (Crazy Stupid Love) – reż. Glenn Ficarra, John Requa (2011) (USA)

Krótki rejs – reż. Catherine Breillat (2001) (France)

Kamasutra – reż Mira Nair (1996) (India)

Kinsey — reż Bill Condon (2004) (USA)

Kobieta z wydm — reż. Hiroshi Teshigahara (1964) (Japan)

Kochanek – reż. Jean Jacques Annaud (1992) (France)

Kochankowie – reż. James Gray (2008) (USA)

Kolor miłości – reż. Maryam Keshavarz (2004 ) (Iran)

Lekcja tanga — reż. Sally Potter (1997) (UK)

Lepiej być nie może – reż. Jams L. Brooks (1997) (USA)

Lucia i seks — reż. Julio Medem (2001) (Spain)

Maitresse — reż. Barbet Shcroeder (1975) (France)

Markiz de Sade (Sade) — reż. Benoit Jaquot (2000) (Belgium)

Marzyciele – reż.Bernardo Bertlucci (2003) (Italy)

Matka i dziwka – reż. Jean Eustache (1973) (France)

Mąż fryzjerki – reż. Patrice Leconte (1990) (France)

Między nami, facetami (In the Company of Men) – reż. Neil LaBute (1997) (US)

Miłość i śmierć w Wenecji (The Wings of the Dove) – reż. Layn Softley (1997) (USA)

Miłość ma dwie twarze – reż. Barbara Streisand (1996) (USA)

Miłość mojej młodości (Till Human Voices Wake Us) — reż. Michael Petroni (2002) (USA)

Miłość w czasach zarazy – reż. Mike Newall (2007) (US)

Morze miłości — reż. Harold Becker (1989) (USA)

Namiętności (Passions of Anna) — reż Ingmar Bergman (1969) (Sweden)

Nasza Ameryka (In America) – reż. Jim Sheridan (2002) (US)

Niebezpieczna piękność – reż. Marshall Herskovitz (1998) (US)

Niebezpieczne związki – reż. Roger Vadim (1988) (France)

Ostatnie tango w Paryżu – reż Bernardo Bertolucci (1972) (Italy)

Ostre słówka (The Upside of Anger) — reż. Mike Binder (2005) (USA)

Pamiętaj o mnie — reż. Gabrielle Muccino (2003) ( Italy)

Pamiętnik – reż. Nick Cassavetes (2004) (USA)

Peindre ou faire l’amour – reż. Arnaud Larrieu (2004) (France)

Pianistka — reż. Peter Haneke (2001) (Austria)

Piątkowa noc – reż. Claire Denis (2002)(France)

Picasso – twórca i niszczyciel (Surviving Picasso) – reż. James Ivory (1996) (USA)

Pieśń o miłości i śmierci (Gloomy Sunday) – reż. Rolf Schubel (1999) (Germany)

Piękność dnia – reż. Luis Bunuel (1967) (Spain)

Piętno – reż. Robert Benton (2003) (USA)

Podwójne życie Weroniki – reż. Krzysztof Kieslowski (1991) (Poland)

Pogarda – reż. Jean – Luc Goddard (1973) ( France)

Porozmawiajmy o kobietach – reż. Mike Nichols (1971) (USA)

Porwani przez zrządzenie losu przez wody lazurowego sierpniowego morza — reż. Lina Wertmuller (1974) (Italy)

Pożegnania – reż. Yojiro Takita (2008) (Japan)

Przed zachodem słońca – reż. Richard Linklater (2004) (USA)

Przejście – reż. Olivier Assayas (2007) (France )

Przerwana lekcja muzyki (Girl, Interrupted) – reż. James Mangold (2000) (US)

Przyjęcie weselne — reż. Ang Lee (1993) (USA)

Romans — reż. Catherine Breillat (1999) (France)

Rozkosz (Bliss) – reż. Lance Young (1997) (USA)

Rozstanie — reż. Christian Vincent (1994) (France)

Różowe lata (Ma vie en rose) — reż. Alain Berliner (1997) (Belgium)

Rzeź – reż. Roman Polanski (2011) (Italy)

Salon piękności Venus — reż.Tonie Marschall (1999) (France)

Samuraj – zmierzch – reż.Yoji Takita (2002) (Japan)

Sekretarka – reż. Steven Shainberg (2002) (USA)

Seks, kłamstwa i kasety wideo — reż. Steven Soderbergh (1989) (USA)

Siostrzane dusze – reż. Stefan Schaefer (2007) (USA)

Siostrzyczki (The Banger Sisters) – reż. Bob Dolman (2002) (USA)

Shortbus — reż. John Cameron Mitchell (2006) (USA)

Smaki miłości (Feast of Love) – reż. Robert Benton (2007) (US)

Spacer po księżycu – reż. Tony Goldwyn (1999) (USA)

Spotkanie – reż. David Lean (1945) (USA)

Spragnieni miłości (In the mood for Love) — reż Wong Kar Wai (2000) (Korea)

Szalona miłość – reż. Dan Klores (2007) (US)

Tajemnice Los Angeles — reż. Curtis Hanson (1997) (US)

Taniec na wodzie – reż. Neal Jimenez (1992) (USA)

The Freebie – reż. Kathryn Asselton (2010) (USA)

Pillow Book — reż. Peter Greenaway (1996) (UK)

To Know a Woman — reż. L’Da’at Isha (Israel)

Troje do pary (Shop Girl) – Anand Tucker (2005) (USA)

Trudne słówka (Spanglish) – reż. James L. Brooks (2004) (USA)

Turn Left At The End of The World — reż. Avi Nehser (2004)(Israel)

Tylko miłość (The Story of Us) – reż. Rob Reiner (USA)

Tylko seks – reż. Joel Viertel (2011) (USA)

Ukryte – reż. Peter Hanneke (2005) (France)

Ukryte pragnienia (Stealing Beauty) — reż. Bernanrdo Bertolucci (1996) (Italy)

Upadek cesarstwa amerykańskiego – reż. Denys Arcand (1986) (France)

Utracona miłość (Les temps qui changent) – reż. Andre Techine (2004) (France)

Walka żywiołów – reż. Noah Baumbach (2005) (USA)

Weź ten walc – reż Sarah Polley (2011) (USA)

Wielki luz – reż. Jim McBride (1986) (USA)

Wrogowie (Enemies: A Love Story) – reż. Paul Mazursky (19890 (USA)

Vicky, Christina, Barcelona – reż. Woody Allen (2008) (USA)

Z pamiętnika wściekłej żony – reż. Darren Grant (2005) (US)

Za horyzontem (Far and Away) – reż. Ron Howard (1992)(USA)

Zatańcz ze mną – reż. Peter Chelsom (2004) (US)

Związek pornograficzny – reż. Frederic Fonteyne (1999) (France)

Zwiąż mnie (Tie Me Up, Tie Me Down) — reż. Pedro Almodovar (1990) (Spain)

Żar ciała – reż. Lawrence Kasdan (1981) (USA)

Życie ukryte w słowach (The Secret Life of Words) — reż. Isabelle Coixet (2005)(Spain)

Miłość, seks i niewierność

American Beauty — reż. Sam Mendes (1999) (USA)

Bliżej — reż. Mike Nichols (2004) (USA)

Burza lodowa — reż. Ang Lee (1997) (USA)

Co się wydarzyło w Madison County (Bridges of Madison County) – reż. Clint Eastwood (1995) (US)

Czerwony — reż. Krzysztof Kieslowski (1994) (Poland)

Doña Flor i jej dwóch mężów — reż. Bruno Barreto (1976) (Brazil)

Dry Cleaning — reż. Anne Fontaine (1997) (France)

Dzień po dniu (Yom Yom) — reż. Amos Gitai (1998) (Israel)

Fanny i Aleksander — reż. Ingmar Bergman (1982) (Sweden)

Fortepian — reż. Jane Campion (1993) (New Zealand)

Frida Kahlo — reż. Julie Taymor (2002) (USA)

Gdy zapada noc – reż. Patricia Rozema (1995) (USA)

Już tu nie mieszkamy – reż. John Curran (2004) (USA)

Klimaty — reż. Nuri Bilge Ceylan (2006) (Turkey)

Kobieta z sąsiedztwa — reż. Francois Truffaut (1981) (France)

Kochałem Annabelle – reż. Katherine Brooks (2006) (US)

Kochanek — reż. Jean Jacques Annaud (1992) (France)

Kochanek Lady Chatterley — reż. Pascal Ferran (2006) (France)

Kochankowie Marii — reż. Andrej Konchałowski (1984) (USA)

Kolekcjoner — reż. William Wyler (1965) (USA)

Koniec romansu — reż. Neil Jordan (1999) (UK)

Kwestia zaufania (Lantana) — reż. Ray Laurence (2001) (Australia)

Malowany welon – reż. John Curran (2006) (USA)

Małe dzieci — reż. Todd Fields (2006) (USA)

Mąż fryzjerki — reż. Patrice Leconte (1990) (France)

Miłość Adeli H — reż. Francois Truffaut (1975) (France)

Miłość dla każdego – reż. Laura Mana (2000) (Spain)

Monsunowe wesele — reż. Mira Nair (2001) (USA)

Mroczne żądze (Between Your Legs) – reż. Manuel Gomez-Pereira (1999) (Spain)

Muskając aksamit – reż. Geoffrey Sax (2002) (UK)

Na skróty — reż. Robert Altman (1993) (US)

Nathalie — reż. Anne Fontaine (2003) (France)

Nettoyage a sec — reż. Anne Fontaine (1997) ( France)

Niebieski — reż. Krzysztof Kieslowski (1993) (Poland)

Niewierna — reż. Adrian Lyne (2002) (USA)

Niewinna (The Other Man) – reż. Richard Eyre (2008) (UK)

Niezamężna kobieta — reż. Paul Mazurski (1978) (US)

Nieznośna lekkość bytu — reż. Philip Kaufman (1988) (USA)

Notatki o skandalu — reż. Richard Eyre (2006) (USA)

Oczy szeroko zamknięte — reż. Stanley Kubrick (1999) ( USA)

Opatrzność — reż. Alain Resnais (1977) (France)

Pani Bovary — reż. Claude Chabrol (1991) (France)

Piękność dnia — reż. Luis Bunuel (1967) (Spain)

Pod osłona nieba — reż. Bernardo Bertolucci (1990) (Italy)

Podwójne życie Weroniki — reż. Krzysztof Kieslowski (1991) (Poland)

Portret damy — reż. Jane Campion (1996) (New Zealand)

Przełamując fale — reż. Lars Von Trier (1996) (Denmark)

Przygoda — reż. Michaelangelo Antonioni (1960) (Italy)

Przypadkowa dziewczyna — reż. Peter Howitt (1998) (UK)

Pustynia serca – reż. Donna Deitch (1985) (US)

Rozstania i powroty — reż. Anthony Minghela (2006)(UK)

Rozstanie — reż. Christian Vincent (1994) (France)

Sceny z życia małżeńskiego — reż. Ingmar Bergman (1973) (Sweden)

Sekretne życie dentysty – reż. Alan Rudolph (2002) (USA)

Seks, kłamstwa i kasety wideo — reż. Stephen Soderbergh (1989) (USA)

Serce jak lód — reż. Claude Sautet (1992) (France)

Skaza — reż. Louis Malle (1992) (France)

Spacer po księżycu – reż. Tony Goldwyn (1999) (USA)

Sprawa honoru (The Affair) — reż. Paul Seed (1995) (USA)

Stara kochanka — reż. Catherine Breillat (2007) (France)

Ślub mimo woli (Late Marriage) — reż. Dove Kosashvilli (2001) (Israel)

Tajemnica Brokeback Mountain — reż. Ang Lee (2005) (US)

To Paint or Make Love — reż. Jean Marie Larieu (2004) (France)

Wszystko gra (Match Point) — reż. Woody Allen (2005) (USA)

Zakochany Blume — reż. Paul Mazurski (1973) (USA)

Zbyt piękna dla ciebie — reż. Betrand Blier (1989) (France)

Zdrada — reż. David Hugh Jones (1983) (UK)

Życie małżeńskie — reż. Carlos Carrera (1993) (Spain)

źródło: estherperel.com

 



Inne w tej kategorii

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji jest dostępnych na stronie Wszystko o ciasteczkach.

Akceptuję